måndag 9 november 2009

Vagnen på lagning..

Igår när vi var ute och krattade löv så gick dragkedjan sönder på locket till åkpåsen på Novalies vagn, så idag blev det en tripp ner till stan för att åka till babproffsen! Dom har lätt den trevligaste personal jag vet, efter Konsum i Habo då förstås..
Väl där så tittade hon lite på den och bestämde sig för att det fick bli ett helt nytt lock, inte mig emot :) nu till det tråkiga...

Där man fäster sufletten i sittdelen så är det som små fjädrar, över dom fjädrarna har det suttit små svarta plastpluppar som ska skydda små barnfingrar från att klämmas, problemet är bara att dessa små svarta historier inte går att fästa tillbaka när dom trillat bort! Och nu börjar Novalie bli så pass gammal att det självklart ska vara där och pilla, dom är ju så hemskt fiiina dom där fjädrarna, alldeles glansiga och tjusiga så jag tog upp det också med henne.

Grejen är den att Emmaljunga vill ha tillbaka hela sufletten för att kunna fixa det (eller byta ut, vad vet jag). Detta innebär att vi inte har någon suflett till vagnen på ca 2 veckor!
Så ist för att vara utan suflett så fick vi låna en korg utav babyproffsen, detta uppskattas väl inte alltför mycket av fordonets passagerare som har upptäckt att det är mycket trevligare att sitta upp under färd..

Måste dock säga att jag tycker att färgen är rätt snygg, typ mörk grön och rosa!




















Så här ser vår vagn ut nu (övre bilden) istället för som vanligt (undre)

1 kommentar:

Niccan sa...

Skaffa nå typ av sele och sätt en kudde bakom, så kan hon ju sitta upp i alla fall. Sett många som har så, för att kunna använda liggdelen längre,,