onsdag 30 september 2009

Vattenkrig!

Som en del av er vet så har jag haft superstora problem med Novalies kläder, det har blivit så pass fula missfärgningar när jag tvättat dom att jag fått slänga massor med fina kläder!
Efter att ha provat olika tvättmedel m.m så kom jag fram till att det troligtvis är vattnet det är fel på! Och rätt gissat, vattenanalysen visade att vattnet var tjänligt med anmärkning!

Igår skulle vi fylla på reningssanden i vattenrenaren, och fy fasiken säger jag bara, det var vidrigt! Den s.k sanden såg ut som en snuskig sjöbotten, alldeles rödbrun (av rost).
Nu är iaf nu sanden beställd, dock tar det ett tag och tills dess så använder jag inte det vattnet, och absolut inte till Novalie! Var uppe och hämtade vatten i dunk hos Toms föräldrar igår och idag ska vi åka upp dit och duscha.. Ska bli så härligt! Känner mig skitsnuskig ^^

Inga kommentarer: