onsdag 21 januari 2009

Gruppmödravård idag

Här är det så kallt så jag har satt på mig duntofflorna, mjukisbrallor, tjock tröja och sitter inburrad i mitt duntäcke. Jag förstår inte hur BankerydsHem kan vara så dumma att dom måste laga värmecentralen idag, den 21:a januari av alla dagar på året! Dom kunde väl iaf väntat tills det blir lite varmare eftersom värmen är avstängd i alla husen. Cleaver! inte..
Tänk på alla stackars frusna pensionärer som bor i det här området, dom blir väl likstela under dagen!

Förutom att det är förbaskat kallt här idag så är det dessutom första dagen på vår gruppmödravård som börjar i eftermiddag och håller på ett bra tag framöver, detta är faktiskt något jag ser fram emot!
Det ska bli kul att se vad det är med för folk som kommer, och eftersom vi gått ungefär lika långt så kommer jag nog inte kunna undgå och tjuvkika på andras magar och jämföra lite hihi.
Hoppas det är lite vettigt folk och gärna någon under 30 som man kanske kan umgås med sen under mammaledigheten :)
Enligt det fina schemat jag fått så är det en socionom som ska prata om föräldraskap idag, sen ska det pratas om amning och ryggråd från sjukgymnasten, Ja Tack!
och eftersom jag älskar fika så hoppas jag det bjuds på det med ^^

Visst, jag känner många som ska ha barn men det vore ju lite roligare om dom bor lite närmare än Huskvarna, för det är ju en bra bit dit!

Nu ska jag äta lite frukost och plocka iordning på all tvätt som jag så duktigt tvättade igår :)

Inga kommentarer: