torsdag 20 augusti 2009

Det vankas dop..

3 dagar kvar tills Novalie ska döpas och här är det fullt upp!
Har bakat 205 bullar och 60 ploppkakor, hoppas det går att äta (eller jo det vet jag ju eftersom jag har provsmakat massa) haha.

Idag kom det stora problemet på tal, vad tusan ska man ha på sig? Gick igenom hela min garderob med kläder och kunde verkligen inte ha ett skit, allt är för litet! Det enda jag kommer i är mina mjukisbyxor och linnena som jag hade i slutet av graviditeten.. Men hur kul är det på en skala och gå i sunkiga kläder på ens dotters dop? Nej imorgon blir det en sväng till stan på förmiddagen för att se om det kan införskaffas någon klänning eller något *hoppas* det går att hitta något snyggt i strl XXXXL eller nått.. Undrar om det kanske är rea någonstans? Det vore ju super! :)

Imorgon ska det även köpas blöjor.. i strl 3! Inte bara jag som växer..
Vet inte om jag ska fortsätta med gamla hederliga Libero eller om jag ska satsa på annat märke, har ju känt på dom och dom känns så plastiga.. Men sen är jag så feg för att köpa ett annat märke och sen kanske dom är värdelösa?
Provade och köpa Coops egna blöjor nu i strl 2, men tyckte dom var lite för stela. Men nu ska dom iaf användas upp. Hon märker säkert ingen större skillnad men jag är kanske lite kinkig.

Nu ska jag sätta mig och läsa en stund medan lillskruttan sover innan jag själv ska krypa till sängs :) god natt!

Inga kommentarer: