fredag 7 augusti 2009

Fullspäckad onsdag på BVC

På onsdag har jag och Novalie knökat schema nästan hela dagen, den ska spenderas på BVC :)

Sist vi var där (3:e augusti) så vägde hon 3940 gram, ska bli spännande och se vad hon väger nu. Denna gången vi ska dit så är det läkarundersökning med, och jag förväntar mig att allt ska se superbra ut såklart!
Strax därefter så ska jag på efterkontroll för förlossningen, det går nog bra där med. Dock tycker jag att den barnmorskan verkar en aning speciell.. Ska be om att få nytt recept utskrivet på p-piller så det inte händer någon olycka.
Funderade först på p-stav men ångrade mig när jag såg på uppdrag granskning och det handlade om en tjej som hade fått en placebo-stav och blivit gravid. Och det är inte vad som önskas just nu kan jag säga! Vi har och göra så det räcker och blir över + lite till med lillfröken.

På kvällen på onsdag är det föräldraträff också, det kommer verkligen bli spännande! Eftersom det inte är den gruppen "jag var gravid med" på MVC så har jag ingen aning om vad det är för folk. Jag ska iaf åka dit och kolla läget, vore kul om det är någon som har barn i Novalies ålder och som inte är över 35!
Är däremot lite orolig för att bli något utstött eftersom dom varit en grupp sedan graviditeten och jag är helt ny.. Men det löser sig nog det med, man har ju iaf något att prata om :)

Snart kommer Alexandra, Göran och Alice hit. Vi ska grilla lite som avslutning på Toms semester han börjar ju jobba igen på måndag. Det kommer också bli en omställning att han inte är hemma med oss längre, att vara själv med Novalie hela dagen.

:)

Inga kommentarer: